روند تغییرات در تکنولوژیهای نوین ارتباطی شرایطی را به وجود آورده تا کاربران به عنوان خلقکنندگان محتواهای فضای مجازی نقش مهمی را در تولید علم و تعامل با جامعه برعهده داشته باشند. این روند رشد در اینترنت هرگز متوقف نمیشود و دولتها، سازمانها و شرکتها به دنبال استفاده حداکثری از منافع آن، شرایط را به گونهای فراهم میکنند تا با شناخت آسیبهای آن، با توسعه روزافزون رسانههای اجتماعی همگام شوند.
به گزارش سرویس رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این همایش همایش روز رسانههای اجتماعی در نظر دارد ظرفیتهای بالقوهای که در رسانههای اجتماعی نهفته است را شناسایی کند و در بخشهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فرصتهای جدیدی را در جهت دستیابی به تحقق افق ایران 1404 فراهم کند.
برگزاری این همایش فرصت مناسبی است که همزمان با روز جهانی رسانههای اجتماعی، صاحبنظران، اندیشمندان و کاربران این رسانههای نوین گردهم آمده و ظرفیت های این شبکه را پیرامون محورهای پیشنهادی زیر مورد مداقه قرار دهند.
محورهای همایش عبارتند از رسانههای اجتماعی و هویت اسلامی – ایرانی، رسانههای اجتماعی و رونق کسب و کار، نقش رسانههای اجتماعی در پیشبرد برنامههای توسعه کشور، تاثیر متقابل رسانههای اجتماعی و رسانههای جمعی، تاثیر سیاستهای سرویسدهندگان رسانههای اجتماعی بر رفتار کاربران، شیوههای بکارگیری استراتژیک رسانههای اجتماعی در شرکتها، سازمانها و دستگاههای اجرایی، رسانههای اجتماعی و بکارگیری آن در حوزه علوم ارتباطات (روزنامه نگاری، روابط عمومی و تبلیغات)، رسانههای اجتماعی و بکارگیری آن در آموزش و سایر موضوعاتی که به شناسایی ظرفیتهای رسانههای اجتماعی در حرفهها، شغلها و حوزههای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط باشد.
این همایش همزمان با روز رسانههای اجتماعی، 10 تیرماه 1391 به ریاست یونس شکرخواه برگزار میشود که پروفسور یحیی کمالی پور، دکتر محمد سلطانیفر ، دکتر سید وحید عقیلی، دکتر حسن نمکدوست تهرانی، دکتر ناصر فکوهی و دکتر بهزاد دوران از جمله اعضای شورای سیاستگذاری همایش روز رسانه های اجتماعی محسوب میشوند.